خبر

شوینده‌ها، علی الحساب ۴۰ درصد گران شد!

رئیس انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی گفت: صنعت شوینده در صورت کاهش نرخ ارز، آمادگی کاهش قیمت ها را هم دارد و اگر مثلا دلار به ۲۰ هزار تومان برسد، نرخ محصولات این صنعت هم کاهش خواهد یافت!

به گزارش بیدنا به نقل از بورس نیوز، روز گذشته شرکت گلتاش در یک شفاف سازی خبر از افزایش نرخ محصولات خود داد. در این شفاف سازی آمده “محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع خمیر دندان، انواع مایع دستشویی و انواع صابون معادل ۴۰ درصد و انواع شامپو معادل ۳۰ درصد، نسبت به نرخ فروش قبلی از اول آبان ماه ۹۹ افزایش نرخ فروش دارند.”

بختیار علم بیگی رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: قیمت محصولات شوینده قرار است از ابتدای آبان ماه افزایش یابد. طبق مجوز جدید افزایش نرخ شوینده ها، قیمت پودرهای شوینده، خمیر دندان، شیشه پاک کن، صابون، مایع ظرف شویی و مایع دستشویی ۴۰ درصد و سایر محصولات هم ۳۰ درصد گران خواهند شد‌.

وی افزود: دلیل این افزایش نرخ، افزایش قیمت مواد اولیه و محصولات پتروشیمی و نرخ ارز بوده است. درآمد فروش شرکت های تولیدی به میزان مابه التفاوت قیمت های فعلی و قیمت های جدید، افزایش خواهد داشت. اگر نرخ مواد اولیه صنعت تغییری نکند، تا پایان سال جاری افزایش نرخ دیگری نخواهیم داشت. مگر آنکه اتفاق غیر معقولی در بازار ارز رخ دهد و بهای تمام شده شوینده ها را افزایش دهد. البته صنعت شوینده در صورت کاهش نرخ ارز، آمادگی کاهش قیمت ها را هم دارد و اگر مثلا دلار به ۲۰ هزار تومان برسد، نرخ محصولات این صنعت هم کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه در رابطه با بخشنامه صادرات محصولات شوینده بدون محدودیت تا پایان دی ماه گفت: صادرات محصولات شوینده در حال انجام است و تا زمانی که کمبودی در بازار داخل ایجاد نشده، این صادرات ادامه خواهد داشت. در مجموع نگرانی بابت کمبود محصولات شوینده در بازار داخل نداریم و امیدواریم اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور رخ دهد که این بار، شاهد کاهش قیمت محصولات باشیم و نه افزایش نرخ مجدد!

منبع خبر : بورس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *