خبر

برای اولین‌بار، برگزاری دومین مجمع سالانۀ بیدسیم در یک سال

شوینده ۱۲۰۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده (سهامی‌عام) مورخ  1400/12/26 در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور 78/43 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضاء هیئت مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای داوود حمزه بود، که آقایان همایون باقری و حمید مظفری در مقام نظار اول و دوم و آقای امیرعلی نعمت الهی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیئت مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به 1400/09/30 و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹، با تقسیم سود ۱۲۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

دکتر امیرعلی نعمت الهی در ابتدای گزارش خود با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن نوروز باستانی تصریح کرد: مفتخریم کارنامه یک سال پر فراز و فرود در صنعت شوینده کشور که به لطف خدا با موفقیت به پایان رسیده را به پیشگاهتان تقدیم نمائیم.

مدیرعامل بیدسیم با اظهار اینکه به همه همکاران پر تلاش در شرکت‌های تابعه خداقوت عرض نموده و توفیق و تائید همگان را از خدای بزرگ تقاضامندم، افزود: مفتخریم که برای اولین بار در تاریخ شرکت موفق شدیم دو مجمع سالانه را در یکسال برگزار کنیم که این مهم نشان از شفافیت در عملکرد و تلاش گسترده کلیه آرمان مجموعه در گزارش دهی به ذینفعان می‌باشد.

وی با اعلام اینکه مدیران، روسا و کارکنان، امانتداران صاحبان محترم سهام، مالکان و ذینفعان هستند و در قبال سرمایه های به امانت سپرده مسئول می باشند، اضافه کرد: با اعتقاد راسخ به این اصل مسلم، تلاش کردیم با نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش مبتنی بر آموزه های اسلامی- انسانی و با همت و همدلی و تلاش مضاعف و شناخت حقوق متقابل، به وظایف و ماموریت‌های محوله به درستی عمل کنیم.

وی جهش در تولید، رشد صادرات، رونمایی از محصولات جدید در شرکتهای تابعه، افزایش سود ۲۱ درصدی شرکت اصلی و کسب سهم ۱۳ درصدی از سهم بازار شوینده کشور را از دستاوردهای مجموعه بیدسیم در سال مالی گزارش دانست و تاکید کرد: بهره بردن از دانش و پتانسیل مدیران پیشین و متخصصان در کمیته‌های ریسک، برنامه ریزی، جهش صادرات، برندینگ و… باعث شد با یک خرد جمعی و نهادینه کردن دانش به نتایج چشمگیری دست یابیم.

دکتر امیرعلی نعمت الهی، افزایش دوبرابری مواد اولیه، کاهش قدرت خرید مردم، عدم تناسب قیمت بین بهای تمام شده و نرخ فروش محصولات بخاطر عدم اصلاح قیمت فروش مواد شوینده را از چالش هایی عنوان کرد که در سال سخت اقتصادی گذشته بر عملکرد شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی تاثیر گذار بود.

مدیرعامل «بیدسیم» در ادامه با تبیین اینکه شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر در سال مالی منتهی به 1400/09/30 موفق شد به ازای هر سهم ۲۸۱۴ ریال سود محقق سازد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: فروش خالص تلفیقی این شرکت در سال مالی مورد گزارش بالغ بر ۴۰,۵۳۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته (۲۵,۰۷۴ میلیارد ریال) نشانگر رشد ۶۲ درصدی می‌باشد.

به گفته وی ضمنا طبق آمار رسمی سازمان مدیریت صنعتی، این هلدینگ در سال مالی ۱۳۹۹ توانسته رتبۀ دوم فروش را در بین شرکت‌های گروه محصولات شیمیایی از آن خود کند.

پیام هیئت‌مدیره

منت خدای را عزّوجل که باران رحمت بی‌حسابش همه را رسیده و خوان نعمت بی‌دریغش همه‌جا کشیده است. ثناگزار ایزد منان هستیم که در ظِلّ عنایات امام عصر (عج)، منویات مقام معظم رهبری،‌ آن مقتدای مهتدی و استقامت و استواری مردمان نجیب این مرز و بوم، بر همهمه‌ها و تلاطم‌ها فائق آمده‌ایم و تجربه‌های گران این سال و سال‌های پیشین را توشه راه اقتدار و صلابت میهن عزیز اسلامی‌مان کرده‌ایم.ضمن تبریک ایام مبارک ماه شعبان و آرزوی آغاز سالی پربرکت، اکنون که سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» را به پشتوانه اعتماد و همراهی سهام‌داران گرامی و با تکیه بر توان، تعهد وa تخصص همکاران عالی‌قدر در گروه مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر پشت سر گذاشته‌ایم، کارنامه‌ای متمایز و درخشان به جا مانده که از یک سو حاکی از نقش تعیین‌کننده و مؤثر این گروه در اقتصاد ملی بوده و از سویی، انگیزه­ای برای همت مضاعف، همدلی و تعامل مطلوب شرکت­های تابعه در نیل به اهداف کلان گروه مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر خواهد بود.

بنظر می رسد در سال مالی منتهی به 1400/09/30، با وجود موانع، مشکلات و تنگناهای ناشی از بحران همه‌گیری کوویدـ19 و تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه، عملکرد شفاف این شرکت، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های تخصصی در صنعت شوینده کشور، قرین به افتخار و بالندگی بوده است و جایگاه راهبردی شرکت را بیش از پیش تثبیت نموده و نیز آن را به‌عنوان الگویی موفق حتی در سطح منطقه‌ای مطرح کرده است. بی‌شک، انسجام، هماهنگی و تلاش بی‌وقفه کارگران، مهندسان و مدیران ساعیِ گروه، در راستای حمایت سهامداران محترم و به خصوص راهبردها و خط‌مشی‌های سهام‌دار عمده (شرکت معظم توسعه صنایع بهشهر) به ثمر نشسته و دستاوردهای بزرگی را به ارمغان آورده است…
عملکرد و دستاوردها

  • متمایز شدن نقش راهبری و ارتقای جایگاه هلدینگ
  • تأمین نقدینگی برای شرکت‌های سرمایه پذیر در جهت رشد و توسعه آن‌ها به‌نحوی‌که در سال جاری عملکرد مطلوب برای شرکت‌‌‌‌‌‌های بورسی و غیر بورسی زیرمجموعه کسب‌شده است.
  • پیگیری انجام افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه
  • سیاست‌گذاری و حمایت از جهش صادرات شرکت‌ها از طریق تشکیل شورای تخصصی جهش صادرات
  • حلقه واصل و کنشگر فعال میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه به‌منظور بهبود سطح فناوری در فعالیت‌های اصلی آن‌ها و متعاقبا کاهش بهای تمام‌شده
  • عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی ازجمله با سازمان مدیریت صنعتی و شرکت نوآوران توسعه ملی
  • حضور در میان سه برگزیده نخست اجلاس سراسری مدیرعالی سال 1400
  • برای اولین بار، کسب 5 استاندارد بین‌المللی ازجمله ایزو 9001:2015 و ایزو 10015:2019 مدیریت کیفیت و ایزو 27001:2013 مدیریت امنیت اطلاعات
  • برای نخستین بار، تدوین نقشه راه جامع هلدینگ شوینده با بررسی 18 سند کلان کشوری و پیگیری اقدامات در این چهارچوب
  • عقد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ایرانی فعال در زمینۀ تولید اسانس با هدف جهش کاهش واردات
  • اجرای کامل اصول حاکمیت شرکتی با هدف تقویت کنترل‌های داخلی
  • تعامل مستمر و بهبود عملکرد تنظیمگری و تلاش در رفع تعارض منافع میان بخش‌های تولید و توزیع و جهش هم‌افزایی با شرکت به‌پخش

برنامه‌های آتی

  • مدیریت بهینه شرکت‌های کم‌بازده و در صورت ضرورت خروج از آن‌ها با هدف افزایش اثربخشی سرمایه‌گذاری‌ها و بهبود ثروت‌آفرینی برای سهام‌داران
  • واگذاری دارایی‌های غیرمولد با هدف افزایش بهره‌وری و بازده دارایی‌ها
  • جهش هم‌افزایی درون‌گروهی در ابعاد گسترده، به‌ویژه اهتمام در استفاده از ظرفیت سرمایه‌های انسانی شرکت‌های اصلی و تابعه
  • حفظ سهم بازار داخلی و ارتقای آن
  • اصلاح و افزایش ساختار سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه
  • ایجاد بسترهای لازم جهت پذیرش و عرضه سهام شرکت مروارید هامون و آلی شیمی در فرابورس

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *