خبر

مدیران عامل ،اعضای هیات مدیره و مدیران گروه توسعه صنایع بهشهر در دوره آموزشی اصول حاکمیت شرکتی گرد هم آمدند.

دوره آشنایی با اصول حاکمیت شرکتی به همت معاونت مالی، اقتصادی و منابع انسانی نهم تیرماه با حضور معاونین و مدیران شرکت توسعه صنایع بهشهر و مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت های تابعه گروه برگزار شد.

به گزارش بیدنا، علیرضا فاطمی معاون مالی، اقتصادی و منابع انسانی در این دوره آموزشی ضمن ایراد سخنانی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش اظهار داشت: این برای نخستین بار است که پس از شیوع ویروس کرونا چنین گردهمایی را در سطح کل گروه برگزار می کنیم و امیدواریم بتوانیم در آینده نیز دوره های مفید اینچنینی را در جهت ارتقای علمی و آموزشی مجموعه، حول محور موضوعات با اهمیت و کاربردی داشته باشیم.

وی گفت: سال گذشته در سطح شرکت های گروه توسعه صنایع بهشهر ۲۲ جلسه، بالغ بر ۴۰۰۰ نفر ساعت جلسات آموزشی برگزار شد و برگزاری چنین دوره هایی به ویژه در حوزه های مالی و مالیاتی بسیار ضروری و موثر تلقی می شود.

فاطمی با اشاره به برگزاری خوب مجمع امسال و به تبع آن، بر جای ماندن کارنامه ای قابل قبول برای توسعه صنایع بهشهر خاطرنشان ساخت: ظرفیت بسیار خوبی در کل مجموعه وجود دارد و امیدواریم با برنامه ریزی کلان و مناسب و تمرکز بر حوزه های کاری مرتبط بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتر گروه باشیم.

علی ملکی معاون امور شرکت ها و مجامع نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع حاکمیت شرکتی و لزوم رعایت آن گفت: این دستورالعمل مختص شرکت های بورسی نیست و شرکت های غیربورسی هم باید آن را رعایت کنند چراکه موضوع حاکمیت شرکتی روابط سازمانی هر مجموعه را به خوبی مشخص می کند و در نتیجه روشن شدن این روابط ، سهامداران شرکت اطمینان خواهند یافت که ارکان مجموعه در مسیر صحیح خود در حال حرکت هستند.

ملکی با اشاره به اینکه بهشهر با ۲۷ شرکت بزرگ زیرمجموعه توانست مجمع خود را ششم تیرماه امسال برگزار کند، تصریح کرد: خروجی گزارشات و جمع بندی آن در هلدینگی به این بزرگی کار آسانی نیست که البته همکاران ما توانستند با سرعت بسیار خوبی از عهده آن برآیند.

احسان بادپا مدیر مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر هدف از برگزاری این دوره را آشنایی بیشتر مدیران مجموعه با حاکمیت شرکتی و الزامات آن در شرکتها بویژه شرکت های بورسی مجموعه با توجه به ضرورت های قانونی عنوان نمود و برگزاری چنین همایش هایی را ناشی از اهتمام شرکت توسعه صنایع بهشهر بر رعایت حقوق کلیه ذینفعان بویژه سهامداران خرد و پاسخگویی هیئت مدیره ها، تنظیم روابط سرمایه گذاران و حسابرسان و استقرار نظام کنترل های داخلی در شرکت های گروه دانست.

خاطر نشان می سازد، محمد مرفوع مدیرکل دفتر مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی مدرس این دوره بود.

گفتنی است دوره آموزشی مذکور که از ساعت ۱۴ الی۱۸/۳۰ در محل سالن هگمتانه هتل المپیک تهران برگزار شد با پرسش و پاسخ حاضرین به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *