خبر

سهام‌داران پاکسان در مجمع تقسیم سود ۳۰ ریالی را تصویب کردند

مجموعه پاکسان در سال مالی گذشته منتهی به 30 آذر 1402، توانست با همکاری شرکت‌های گروه و دیگر ذی‌نفعان و حمایت مدیران مجموعه، همسو با شرکت‌های مدیریت صنعت شوینده، توسعه صنایع بهشهر و گروه توسعه ملی به آنچه که در مجمع سال قبل شپاکسا وعده داده‌بود، عمل کند و شرکت را به مرحله سوددهی برساند.
در مجمع عمومی سالانه شرکت پاکسان که در روز یکشنبه 15 بهمن با حضور 71.75 درصدی سهام‌داران در محل سالن همایش‌های بین المللی هتل المپیک برگزار شد، تقسیم سود نقدی 30 ریالی به‌ازای هر سهم به تصویب سهام‌داران این شرکت رسید.

کسب سود 250 میلیارد تومانی پاکسان

شرکت پاکسان که در سال مالی جاری توانست حدود 250 میلیارد تومان سود کسب کند، رویکرد خود را در برنامه‌های سال 1403 در حرکت به‌سمت تولید و فروش حداکثری محصولات صنعتی قرار داده است.

پاکسان در سال مالی که به پایان رسید توانست عملکرد خوبی را به ثبت برساند. جمع درآمدهای عملیاتی با افزایش ۲۰ درصدی به ۲۶۶ میلیارد تومان رسید و بهای تمام شده با رشد ۵ درصدی برابر ۲۲۳ میلیارد تومان گزارش شد.

سود ناخالص با افزایش بسیار چشمگیر ۳۲۰ درصدی به ۴۳۰ میلیارد تومان رسیده و زیان عملیاتی ۷2 میلیارد تومانی در دوره مشابه قبل به سود عملیاتی ۲0۴ میلیارد تومانی تبدیل شده است.

سایر درآمدهای غیرعملیاتی شرکت با افزایش بیش از هزار درصدی همراه شده و برابر ۲5۸ میلیارد تومان بوده است.

با توجه به عملکرد خوب عنوان شده ، زیان خالص ۲۱۶ میلیارد تومانی در سال مالی گذشته به سود خالص 250 میلیارد تومانی بدل شده و برای هر سهم برابر 30 تومان محقق شده است.

رونمایی از 3 محصول شرکت پاکسان در سال 1402

شرکت پاکسان در سال 1402 اقدام به رونمایی از 3 محصول؛ پودر لباس‌شویی 7 کیلوگرمی با برند “آس”، «پودر سال نو» با برند «سردا» و پودر سپید پرایم واش کرد که به‌دلیل بسته‌بندی جذاب و ویژگی‌های ذکر شده، در بیش از 20 کشور دنیا جایگاه ویژه‌ای را در جامعه آن‌ها به‌دست آورده‌است.

رشد قابل توجه برنامه‌های پاکسان

تولید و فروش محصولات پاکسان در ماه دی 1402 نیز بهبود یافته و نشان‌دهنده رشد قابل توجه برنامه‌های پاکسان در این زمینه است. در این ماه مجموع تولید محصولات تولیدی شرکت (غیر کارمزدی) معادل 7.191 تن بود که 3 درصد بیش از متوسط سال مالی گذشته‌است. عملکرد پاکسان در مقایسه با ماه اول سال مالی گذشته با 56 درصد افزایش درآمد، 61 درصد افزایش در مقدار تولید و 13 درصد افزایش در مقدار فروش محصولات همراه شد.

اخذ گواهینامه‌های بین المللی استاندارد مدیریتی پاکسان از SGS IRAN

سطح کیفیت کالاهای تولیدی و سایر فرایندهای سازمانی منطبق با آخرین استانداردها و به‌روزترین دستاوردهای نظام ارزیابی و بازبینی شیوه‌های مدیریتی در شرکت پاکسان موجب شد تا این شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌های بین المللی استاندارد مدیریتی از SGS IRAN شود.

ارائه برنامه‌های استراتژیک و چشم‌انداز پاکسان برای سال مالی آتی

محمدی راد به برنامه‌های استراتژیک و چشم‌انداز شرکت برای سال مالی آتی اشاره کرد که شامل بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تولید، برنامه‌ریزی برای تولید حداکثری محصولات صنعتی، اصلاح قیمت‌های محصولات داخلی، تکمیل زنجیره ارزش، و افزایش سرمایه از محل سود انباشته به نسبت 33.39 درصد است.

شهریار محمدی راد گفت: با توجه به شناخت و آگاهی به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مجموعه، نسبت به احیا و در مدار قرار دادن نیروگاه تولید برق CHP شرکت پاکسان با ظرفیت تولید برق سه مگاوات بر ساعت در راستای جلوگیری از قطعی برق شرکت در فصل تابستان اقدام شد.

بر اساس این گزارش، روزنامه «اطلاعات» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های شرکت پاکسان با اکثریت آرا به تصویب اعضای مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت رسید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *