خبر

بازدید هیأت تجاری ترکیه‌ای از شرکت پاکسان/ زمینه‌های همکاری شرکت‌های شوینده با تجار ترکیه‌ای بررسی شد/ امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین هیأت ترکیه‌ای و صنایع شوینده

یک هیأت تجاری ترکیه‌ای به همراه رئیس هیأت مدیره انجمن صنعتگران و تجار ایرانی در ترکیه برای بررسی راهکارهای همکاری با صنایع شوینده وابسته به گروه توسعه صنایع بهشهر از شرکت پاکسان دیدار و تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

هیات ترکیه را در این دیدار سعید محمد جان رئیس انجمن صنعتگران و تجار ایرانی در ترکیه، عایشه شیش مان اوغلی رئیس اتاق استانبول، مجاهد یلدیز مدیر عامل کارخانه سلطانلار و جمعی از مدیران و فعالین اقتصادی کشور ترکیه همراهی کردند و هیأت ایرانی را محمدی معاون امور شرکت ها وبشهر، حقی مدیر عامل شرکت مدیریت صنعت شوینده و مدیران عامل شرکت های پاکسان، ساینا، گلتاش و به‌پخش همراهی کردند.

محمدی عضو هیأت مدیره و معاون امور شرکت‌های وبشهر با اشاره به اینکه باید تمرکز بر بخش‌های تخصصی و نحوه همکاری مشترک متمرکز شود ادامه داد: باید هر چه سریعتر راهکارهای همکاری شناسایی و نتیجه همکاری فی مابین مشخص شود.

محمد جان با بیان این که حجم مبادلات در این زمینه بین دو کشور بسیار کم است گفت: شرکت های شوینده می توانند از مزیت های بازار ۸۵ میلیونی ترکیه استفاده کنند و محصولات خود را در بازار ترکیه به فروش برسانند و در این راه انجمن صنعتگران تجار ایرانی در ترکیه بیشترین همکاری را با شرکت های شوینده خواهد داشت.

حقی مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده نیز با استقبال از پیشنهادهای هیأت ترکی گفت: امیدوارم به عنوان شرکای استراتژیک بتوانیم پایه‌گذار رابطه و همکاری بلند مدت با حفظ منافع طرفین باشیم.

وی سپس با برشمردن مزیت‌های اقتصادی شرکت‌های زیر مجموعه شرکت توسعه صنایع بهشهر گفت: شرکت پاکسان آمادگی صادرات محصولات صنعتی دارد و همچین در شرکت‌های شوینده زیر مجموعه توانایی تولید محصولات صادراتی فراهم است.

گفتنی است هیأت ترکیه‌ای ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت پاکسان و واحدهای تولید اسید چرب، بسته بندی پودر، بسته بندی صابون و بخش تحقیق و توسعه، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت مدیریت صنعت شوینده نیز امضا نمود.

بنابراین گزارش، مدیران عامل شرکت پاکسان، ساینا، گلتاش و به‌پخش نیز در این نشست با ارایه پیشنهادهای همکاری مواردی را جهت تعامل بیشتر بین شرکت های ایرانی و ترکیه ای مطرح کردند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *