خبر

جهشی بی سابقه در شرکت توسعه صنایع بهشهر/۵۰ برابر شدن سود خالص تلفیقی

شرکت توسعه صنایع بهشهر با اتکا به مدیریت توانمند، افزایش بهره‌وری و تمرکز بر کار و تولید توانست در شش ماه اول سال جاری سود خالص تلفیقی را از حدود 301 میلیارد ریال در دوره مشابه سال قبل به حدود 16 هزار میلیارد ریال برساند.

به گزارش بیدسیم به نقل از بیدنا، عملکرد تلفیقی شرکت توسعه صنایع بهشهر در ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد بیش از ۵۰ برابری سود خالص را نشان می دهد. این رشد حاصل بهبود عملکرد شرکت های تابعه گروه بوده است.

بی شک بخش قابل توجهی از این رشد و بالندگی حاصل تلاش مدیران و کارکنان شرکت‌های توسعه صنایع بهشهر است که تمامی همت، دانش و توانایی‌های خود را به کار بسته، تا خروج از زیان و سود آوری بی سابقه ای را محقق کنند.

بررسی‌ها نشان می دهد روند حرکتی به گونه ای است که عملکرد شرکت ها در نیمه دوم سال به مراتب مطلوب‌تر از نیمه اول سال نیزخواهد شد.

رشد ۵۰ درصدی در حوزه فروش

بر پایه این گزارش رشد ۵۰ درصدی ریالی فروش در نیمه اول سال محقق شده است. ارزش این رشد قابل توجه در شرایطی قابل درک تر می شود که با عنایت به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، شرکت های تولیدی گروه با بحران نقدینگی مواجه بودند و به دلیل این دست از محدودیت‌های تامین مالی امکان استفاده کامل از ظرفیت ها در مدت محدود ۶ ماهه اول سال مالی محقق نشده بود.

همچنین مقایسه هزینه‌های دوره شش ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ نیز نشانگر عدم تغییر هزینه‌های مالی نسبت به دوره قبل بوده در شرایطی که افزایش نرخ تامین مالی از ۱۸ به ۲۳ درصد رسیده است. بنابراین این موفقیت برای شرکت های گروه در شرایطی به دست آمده است که حدود ۳۰ درصد کاهش در حجم تامین مالی از سیستم بانکی ایجاد شده است. بنابراین تنها مدیریت صحیح، هدف گذاری درست و تلاش شبانه روزی توانسته این جهش بی سابقه را رقم بزند.

گفتنی است در این دوره شرکت‌های گروه از زیان ۵ هزار میلیاردی به سود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی رسیده اند.

از دیگر اهدافی که در شرکت توسعه صنایع بهشهر با جدیت دنبال می شود رشد سودآوری در شرکت و بهره‌ور کردن دارایی‌های غیرمولد است. با محقق شدن این مهم ارزش واقعی دارایی های شرکت در بازار  و برای سهامداران اشکار خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *